lördag 2 juli 2011

Så härligt



Vi fick hem sandlådan/huset nu i veckan, och igår fick jag ihop det sista och den var klar att invigas.



Väldigt uppskattad blev den.



Smaka på sanden är ett måste bland de små.



Och då vill inte den stora vara sämre han heller.



Sedan vart de så svettiga att de fick hoppa ner i poolen.



Och Oscar hade lite körlektion. Fast jag tror nog han har långt kvar innan jag törs sätta honom i en riktigt bil.

Men det är så skönt att ha en egen plätt att bara kunna gå ut på. Alexander sa igår "Mamma, det är så härligt att bo i hus. För nu kan vi ha en egen sandlåda, en egen pool och en egen rutschkana. Och inget av det kunde vi ha när vi bodde i lägenheten".

Och jag håller med. Att så lite kan ge en sådan annorlunda frihet. Gud vad jag skulle gråta om vi var tvugna att bo i lägenhet igen.

2 kommentarer:

  1. vad härligt för kidsen! och för dig! kul att se att poolen var något att ha! jag vill också bo i huuuus!!!

    SvaraRadera
  2. Svar:
    Det var en smart grej! Men har redan folk som ska hjälpa till fast det är ju inte så många men tufft kommer det nog bli om J ska fortsätta åka in och ut från sjukan.
    Har ju dock inte så många vänner eftersom ajg är mera som en "ensamvarg" men några av barnens släkt ska hjälpa till iaf men so msagt stressigt kommer nog bli :)

    SvaraRadera