tisdag 5 juli 2011

Syskonkärlek my ass!

Sitter här med Oscar i knät. Han är lite smått hysterisk. Ännu mer hysterisk blir han om jag sätter ner honom på golvet. Då kan jag ju försvinna och han får inte all uppmärksamhet.

Har jag Linnéa i knät så står han bredvid och sliter i mig och henne samtidigt som han gallskriker. Han har blickar som kan mörda samtidigt som han skjuter en massa blixtrar.

Han är så avundsjuk på henne och man kan riktigt se hur han tycker att hon är en parasit som inkräktar på hans mamma och pappa tid.

Så om jag inte går och bär på honom under all hans vakna tid så bara gallskriker han. Efter att ha hört detta skrikande flera timmar per dag i x antal dagar börjar man bli rätt less. Lite som att bli utsatt för tortyr.

Dessutom så har jag lagt ner det där med att äta, gå på toa, sköta hygienen osv. Det är liksom lönlöst att ens försöka med skrikpelle i vaket tillstånd. Man tappar matron ganska duktigt när man måste kasta i sig maten för att han far runt som en elvisp i knät eller försöker leka "fånga gaffeln".

Det var kanske inte så smart att skaffa barn såhär tätt. Den som vågar påstå att det är så underbart skulle jag vilja påstå att den ljuger. Eller så var det väl bara våra barn som fick måndagsexemplaret av bra humör när det tilldelades.

Därför sitter jag här och funderar på om man kan hyra ut barn som sommarbarn, sådär som man kan hyra en kanin över sommaren?

2 kommentarer:

  1. vi vill hyra ett utav dom ifs! vi kan ta oscar, han är så söt som en farbror.

    SvaraRadera
  2. Ja det är lite av farhågorna om man skulle lyckas få barn tätt, men man överlever nog det mesta - och tänk.... vilket tålamod du kommer få utav detta? Ha ha ha! Nä, men jag lider verkligen med dig - hoppas det ger med sig detta, du räcker nog till alla tre! (fyra kanske till kvällen, natten)

    SvaraRadera