måndag 4 juli 2011

Besviken

Jag var ut till ÖoB idag igen. Det slog mig att det var ett tag sedan jag var där och handlade nu.

Och eftersom jag brukar hänga där så ofta så känns ju ÖoB lite som ett andra hem nu, så man kan ju nästan säga att jag var dit och hälsade på släkten.

Och medans jag var där så passade jag på att köpa mig en ny cykelsadel. Efter att jag hade betalat och gått ut kollade jag på kvittot. Då hade jag fått betala 89 kr för cykelsadeln, trots att det stog på hyllan att den kostade 59 kr.

Så jag stog där ute vid cykeln och undrade om jag skulle vara en sådan där gnällig tant som skulle gå tillbaka och klaga och hävda min rätt och vara allmänt pinsam.

Men så tänkte jag att det är viktigare att vårda vår relation till varandra. Att fela är mänskligt och jag vill gärna fira julaftonen med någon, så jag åkte hem utan mina 30 kr.

Att jag mer eller mindre vart utkörd ur butiken pga att de skulle stänga om fem minuter har absolut inget med saken att göra. Absolut inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar