måndag 25 juli 2011

De ska bara ha och ha och ha

Ja, jag pratar om körskolan.

De verkar vara ett enda sort hål som bara slukar pengar. Jag fattar inte hur det kan bli så in i helsikes dyrt.

Hittills har jag betalt 4400 kr för körlektioner (10st), 800 kr för handledarutbildningen, och riskettan gick på 700 kr.

Synundersökningen gick på 95 kronor och körkortstillståndet på 220 kr, och jag tror inte jag har glömt något.

Totalt en summa på 6215 riksdaler.

Idag skulle jag boka tid för halkbanan. Trodde jag. Men jag fick inte. Jag måste betala för en massa fler körlektioner för att överhuvudtaget bli tillåten att få göra den. En sisådär tio stycken var ju kanske lämpligt.

Men det kan de ju bara glömma. Jag löser detta på något annat sätt hade jag tänkt om de ska vara på det viset.

Jag är ju liksom inte gjord av pengar. Jag kan heller inte skita pengar. Och tyvärr så är det ett jäkla rönnbärsträd vi har på baksidan och inget pengaträd.

Och nu ska jag sluta beklaga mig och runda av här och rota fram något jag kan sälja på Tradera.

1 kommentar:

  1. http://www.dalademokraten.se/Borlange/Kritik-mot-fastighetsagare-i-Hovgarden/

    SvaraRadera