onsdag 6 april 2011

All eyes on me!

Jag är ju gravid, därför ska jag stå i centrum. Alla ska anpassa sina liv efter mig. Bara för att jag är gravid. För ingen annan har ju faktiskt varit det före mig, så därför bör allas liv stanna av och anpassas efter mina behov.

Ja, lite så tycker jag min (nya) barnmorska verkar resonera.

Jag skulle ju dit idag men blev tvungen att avboka. Hon blev sur. Jag tror att hon inte trodde mig. Och Alexander orkar väl springa en mil (eller mer?) ner till stan? Det är ju liksom viktigt att gå på kontroll, så han ska väl bara knipa igen och anpassa sig i ledet liksom.

Sedan började hon dra upp saker som att detta med kontroll är ju frivilligt osv, ungefär som att jag drog till med en lögn för att slippa komma. Jo, visst, lite rätt har hon ju. Det är helt jävla värdelöst att de har flyttat till andra lokaler, för det drabbar oss typ allihop i familjen. Och barnen får helst inte följa med på kontrollerna, för de "stör fokus".

Så tyckte hon att jag skulle komma imorgon istället. Sa att jag hinner inte det då jag har en tid på spec-mödra imorgon. Och ska jag släpa med barnen så kommer jag garanterat inte hinna.

"Men då får du väl lösa det då!!" väser hon. Men vaddå lösa? Ska jag låsa in barnen med lite matsäck i källaren? Kan ju i och för sig ställa ner tjock-tvn där och koppla in en dvd så kanske de klarar sig i ett par timmar på egen hand?

Sedan verkar hon tycka att jag är helt dum i huvudet som inte kan ordna barnvakt. Även om Alexander skulle vara på dagis så kvarstår det faktum att Oscar inte har dagisplats.

Men bara för att jag är gravid och måste ta lite blodprov, så kan jag inte kräva att folk ska ta ledigt från jobb/skola etc i tid och otid. Men det verkar hon tycka är skitkonstigt. Vaddå, folk får väl ställa upp liksom, avsäga sig sina egna viktiga saker? Och bara för att M inte jobbar utan studerar, så behöver ju inte han gå dit. Han kan väl vara hemma? Att han sedan sumpar sin kurs och inte har någon nytta av den spelar väl ingen roll? Jag är ju gravid.

Eller betalar MVC ut någon form av bidrag så vi slipper hamna på soc om han inte får något jobb? För jag kan då inte försörja oss alla på min fp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar