måndag 11 april 2011

Gjort stan

Fick ett sms tidigt i morse av polisen som ville meddela att jag kunde komma dit och hämta min identitet, så vi stack ner till stan strax efter lunch.

Men innan vi åkte så hade vi ett sådant i-landsproblem. Det var fint väder nämligen så jag tyckte att Alexander kunde ta sina gympadojjor. Men nu var de visst urväxta, så han fick åka i gummistövlar ner så tänkte jag att vi kunde kika efter nya skor på stan då.

Så vi hämtade passet och fixade våra bankärenden samtidigt som Oscar grinade ur. Naturligtvis fick vi så bråttom hemifrån att jag glömde ta med en napp.

Eftersom Alexander for både kors och tvärs inne på banken så mutade jag honom med att är man snäll och uppför sig kanske man kan få en glass, så det bar iväg att köpa både glass och napp efter banken.

Köpte mig en Cornetto hasselnöt och jädrans vad god den var! Och medans vi stog och mumsade glass så såg vi två patrullerande polismän på stan, och Alexander undrade varför de gick där. Och eftersom jag har svaret på allt så var det bara att säga som det var. De gick på stan för att se om det fanns bråkiga barn som inte ville lyssna på sina föräldrar. Såklart.

Sedan var det sko-letar-tajm och Alexander undrade om han fick välja skor heeeeelt själv. Utan att tänka efter före vad det egentligen kan innebära så svarade jag bara "ja" på hans fråga. Men nu hittade han på studs ett par Blixten/Cars skor han bara skulle ha, så det gick både smidigt och vart inte en alltför kostsam affär.

Och medans vi ända var på stan så tänkte jag passa på att kika efter jackor åt barnen. Jag var in på Kappahl, Lindex, H&M och Åhlens. Men jag trodde fan jag skulle få ett nervsammanbrott.

Jag fattar liksom inte hur man kan bygga en BARNavdelning så fruktansvärt Obarnvänlig. Behöver jag säga att det inte gick att komma fram med vagnen någonstans? Så jag sket helt enkelt i det. Jag kände mig inte så bekväm med att Oscar skulle få sitta själv i entren medans man själv stog längst in i affären för att ett barn inte fick plats på barnavdelningen.

Och nu ska jag göra lite kaffe innan jag får den angenäma uppgiften att byta blöja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar