måndag 18 april 2011

Läskiga brevlådan

Jag har kommit på att jag är rädd för min brevlåda. Man vet aldrig vad som gömmer sig där i och det är med lite skräck man öppnar den svarta luckan.

Förrförra veckan kom det ett brev från kommunen igen. Såg ju på en gång att det var en soc-anmälan. De hade tänkt ta barnen av oss och bebisen skulle plockas ur med kejsarsnitt för att snabbast möjligt komma bort från oss. Det syntes ju på en gång.

Att det sedan var bibblan som ville ha tillbaka sina böcker kändes det ju som att jag hade hetsat upp mig lite i onödan.

Förra veckan kom ett brev från polisen. Nu skulle jag in på förhör. De tror säkert att jag gjort en smash-and-grab kupp. Att jag inte ens har körkort spelar ju ingen roll. Nu kunde de ju sätta dit mig för olovlig körning också. Eller så kanske jag har gömt ett lik i bastun. Man vet ju aldrig vad de kan få för sig de där. Det syntes ju på en gång bara genom att titta på brevet.

Att det sedan var en anmälan jag gjort på mig själv på mitt bortslarvade pass gjorde att jag kände mig lite smått hysterisk.

Om jag drabbas av postlådeskräck, betyder det då att jag slipper räkningarna också? Kan man bli sjukskriven för sådant och en del av rehabiliteringen är att slippa all post? Vad händer om jag tar bort postlådan helt och hållet?

Eller borde jag söka terapi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar