lördag 23 april 2011

Avundsjuk och bitter

Jag kan känna ett smått sting av avundsjuka och bitterhet när man läser bloggar, tidningar med mera.

Folk tjoar så glatt över sitt nya kök, eller kanske den öppna fräscha planlösningen eller den nya braskaminen som ger ett mysigt sken på höstens kant. Eller den där nya moderiktiga soffan eller bara de där små detaljerna som blir pricken över i:et.

Själv sitter man här i ett ruckel som har tappat all färg, med läckande tak och snart får jag och M bosätta oss i källaren pga platsbrist. Källaren som är cancerframkallande av allt bequerell.

Men men, man ska väl vara nöjd med det man har antar jag. Det finns alltid någon som har det värre.

Men droppen var fan i mig när Alexanders lilla hamster kommer och glänser i sin nybyggda nyckelfärdiga egendesignade villa.

Panoramafönster, öppen planlösning och nya möbler. Inget billigt laminatgolv från ByggMax eller trasmattor från Jysk direkt.



"Det är de små detaljerna som gör det!" påpekar Oliver lite nonchalant innan han hoppar ner i jordpoolen.

2 kommentarer:

  1. Shit det var ingen dålig bur det inte! :) Tycker mig skymta ett par svart öron där längst borta vid hörnhuset, kan det stämma? :)

    SvaraRadera