fredag 1 april 2011

Otack är världens lön

Hämtade posten idag och såg att jag hade fått min deklaration över förra årets arbete och slit. Nu jädrar blir det en härlig semester för familjen tänkte jag.

För jag har faktiskt slitit hårt under min föräldraledighet och fått utstå saker som ingen arbetsplats hade fått igenom av facket.

Jag har blivit nerpissad. Jag har fått tagit reda på bajs i alla dess former på både mig själv, tvätt och diverse inredning. Jag har blivit misshandlad genom att få håret bortslitet.

Jag har blivit konstant nerspydd och fått jobba sådan övertid att jag fått ungefär två timmars sömn/dygn. I vissa perioder har jag haft sådan sömnbrist att jag sett och hört saker som inte finns, fått svimmningskänslor så jag har inte vågat vara ensam med barnen med rädsla för vad som kan hända. Jag har fått svälta vissa dagar då jag fick indragen lunchrast.

Inte heller har jag fått känna att jag har kunna vara mig själv. Jag har kännt att jag blivit diskriminerad för mitt utseende då jag haft ett sådant fullspäckat schema att jag inte ens hunnit sköta min hygien.

Och för att överhuvudtaget få detta jobb var det en lång antagningsperiod, där jag fick dras med en jävlusisk halsbränna, jag tvingades sticka mig själv i magen med sprutor och ha hemsk foglossning. För att inte tala om den dagen jag fick veta att jag fick tjänsten. Då fick jag ligga i flertalet timmar med smärtor från helvetet och få hela underlivet sprängt.

Men inte fan räckte det åt Skatteverket. De där jävlarna har skickat ut en böteslapp på 573 kronor. Det blir alltså ingen lyxsemester i år.

Och eftersom jag kandiderar till förlängning av denna tjänst är jag åter igen tvungen att sticka mig själv med sprutor dagligen, dricka samarin till den milda grad att matkontot snart är tömt och ligga i timmar med hemska smärtor.

Så vad måste man göra egentligen för att få en bonus på denna tjänst? Jag vill ju inte misslyckas i år igen. Vad mer måste jag utstå för att duga som förälder? Det känns ju inte direkt som att en guldklocka för trogen tjänst ligger nära till hands.

1 kommentar:

  1. Du beskriver ju mitt jobb rätt upp och ner, förutom att jag inte får umgås med barnen under arbetstid, jag får säkerligen en guldklocka för mitt slit om 20 år, men då även en pajad rygg och trasiga åderbråcksben ;) Så se det från den ljusa sidan, du hade iaf roligt när du sökte tjänsten, 9 månader före ;)

    SvaraRadera