tisdag 5 april 2011

Jävla skitdag!

Idag har det varit en sådan här jävla helvetesdag med STORT H! En sådan där dag man enbart önskar till sin värsta fiende.

Dagen börjar med att jag inser att busskortet har gått ut, så vi fick gå till dagis idag (2 mil bara där = hej foglossning). Brandkåren skulle komma dit idag, vilket var väldigt efterlängtat, så det gick liksom inte att ställa in heller.

Sedan skulle vi ner och fixa med Alexanders pengar och krånglade med fullmakter fram och tillbaka och for som ena jehun mellan hemmet och stan. Så när allt ser ut att lösa sig med hans pengar, säger bank-killen att mitt leg har gått ut så vi kan inget göra med hans pengar. Då hade vi slösat bort fyra timmar av dagen i bara detta ärende.

Hade helt missat att det gick ut för en månad sedan. Vilket betyder att jag får heller inte ut mina inloggningskoder till mitt andra konto/bank som ligger på Willys och väntar på att bli uthämtat. Mitt andra konto gapar nämligen jävligt tomt.

Var så trött och irriterad på kvällen efter allt jäkla strul så jag höll faktiskt på att börja grina, och det ska bra mycket till innan jag sitter där och bölar och tycker synd om mig själv.

Så jag satte mig och ringde runt till olika banker för att höra hur snabbt jag kan fixa ett leg, men då reglerna är skärpta vart jag hänvisad till skatteverket som lite grädde på moset då jag inte har något giltigt leg och ingen får heller intyga att jag är jag.

Och skatteverket, ja där skulle man förskottsbetala, skriva ut kvitto och sedan fick man komma dit och beställa leg. Så nu skiter jag i allt och skaffar mig ett pass istället. Det går absolut snabbast och jag behöver ju kunna legitimera mig. Det blir hungrigt annars.

Och passet kan väl komma väl till pass endå när jag tar mina surt förvärvade pengar och drar på en välbehövlig semester istället. Alexander bjöd på det tyckte jag mig höra att han sa.

Och som lite tröst på denna skitdag köpte jag mig två tia-lotter och hoppades på lite fickpengar till min resa.



Storvinst på hela noll kronor. Inte helt oväntat.


Nu tror jag bestämt att jag ska käka en klubba och gå och hänga mig lite grann. Eller så.

1 kommentar:

  1. Läskigt, en annan bloggerska hade en liknande dag igår..? Aldrig lärt om så mycket otur hos två personer på samma dag..

    Kolla själv:P http://sandrahupdate.blogg.se/

    SvaraRadera