onsdag 6 april 2011

Polisbesök

Japp, då var vi hemkomna igen efter en eftermiddag i Borlänge.

Stressigt som fan blev det när vi skulle iväg, trots att man började förbereda sig flera timmar i förväg. Typ.

Så när jag håller på att packa ihop alla grejorna innan vi skulle ut te bussen hör jag Alexander vråla "Mamma!! HJÄÄÄÄLP! Jag kommer inte ner!!"



Inte så jäkla smart gjort kanske. Speciellt inte med tanke på att man inte kommer ner på egen hand.

Ner på stan och irriterade folk lite grann med vagnen. Man kan ju se hur folk på bussen tänker när den rullar in på slutstationen. Det blir lite "Oh no! Barnvagn! Hur ska jag nu komma ut först?" och så ser de jätteirriterade ut när jag hinner fram till dörren först och blir bromskloss.



Barn i väntan på nästa buss.




(Bara jag som tycker det var lite ironiskt att polisbilens regskylt heter AFA?)

Framme vid polisstationen i Borlänge vart det tvunget att posera framför en polisbil. Han tyckte att jag skulle springa in och hämta en polisgubbe också, som kune stå bredvid och göra nån fräck grimas ihop med "tummen upp". Alexander ska ju numer bli polis. För idag iallafall.

Sedan har jag nog kommit på varför brottsstatistiken är så hög i Borlänge. De har nämligen värsta godisautomaten i entrén på stationen. Där hade jag iallafall helt klart hängt om jag var anställd där.

Fixade mitt pass och konstaterade att jag ser ut som ett jäkla åkerspöke även på detta pass. Men vad tusan, vem blir snygg på passfoton egentligen?

Sen när vi var klara på polisstationen fick jag lite panik. Låste jag dörren hemma innan vi åkte egentligen? Inte för att jag tror det skulle komma en tjuv på ljusa dagen, utan snarare grannpojken. Han öppnar liksom bara dörren, klampar in och låter dörren förbli ostängd nämligen. Innan man ens fattat att någon stog vid dörren.

Och jag hade ingen lust att avsluta dagen med att jaga förrymda katter och hund, så vi ringde svärmor i ren panik som hade vägarna förbi och kunde bekräfta att det var låst. Tack och lov.



Sedan drog vi till Kupolen en sväng och avslutade besöket där med ett besök på Mc Donalds. Goda matvanor grundas redan i småbarnsåren har jag hört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar