söndag 17 april 2011

Trädgårdspyssel

Det var strålande fint vårväder ute igår, så var var också ute i princip hela dagen igår. Röjde fram baksidan lite granna under alla löv och annan skit som låg där.

Konstaterade att detta med mossan har gått på tok för långt, men jag vette tusan om vi orkar bry oss i det i år.

Men vi fick hur som haver bort den fula äckliga komposten och ner i marken for två vinbärsbuskar. Och rabarbern har också börjat komma.

Nu är det ingen av oss som äter varken vinbär eller rabarber, men det ser ju bra ut inför grannskapet om inte annat.

Inte heller såg jag röken av Alexander igår. Han har varit ute och lekt med alla de andra barnen här i området. Han hade skitkul och glad för det är jag. Det var ju så synd vid lägenheten att det bodde så få barn där. Inte kunde han vara ute på egen hand heller.

Ser ut att bli lika fint våder ute idag. Så därför ska jag gå ner i källaren och gömma mig där. Kände mig lite smått tvingad till det då de små raringarna har både bajsat och spytt där nere. Najs värre liksom.



Glad liten skit som slipper arbeta.

1 kommentar:

  1. Nu har jag din adress igen! Såg att du kommenterat så nu måste jag spara adressen!

    Jösses, det är inte långt kvar nu till nummer tre! Hoppas nu haft en mysig helg, kan tro att A trivs i området bland andra barn :-)

    SvaraRadera