fredag 8 april 2011

Förnedrings-tv

Förnedrings-tv är väl något gemene man känner till. Vi ser på sådant dagligen, eller, mest barnen skulle jag väl säga.

Vi har en sådan där antenn-tjofräs då vi inte fått fingrarna ur och skaffat dekoder med betalkanaler. Så nu har vi enbart gratiskanalerna. Kanske det är så att man får vad man (inte) betalar för?

Hur som haver så talar gratiskanalerna om för oss dagligen att vi inte är några size zero´s, utan ena rediga fetton.

Sitter jag på altanen och avnjuter en kopp kaffe i solen skriker SVT att jag är ett jävla fetto. SVT blir så upprörd av min åsyn att hela bilden försvinner.

Står jag i köket och grejar så skriker SVT igen att jag är ett jävla fetto. Sedan får SVT krupp och hoppar runt så hela bilden blir ett gäng pixlar bara för att jag inte bantat ner mig sedan sist vi sågs tio minuter tidigare.

Även Alexander skriker "Meeeeeen jääääääävla teeeveee! MAAAAAMMAAAAAA! HJÄÄÄÄLP!".

Tydligen så accepterar den bara små smala benrangel som inte blockerar signalerna till antennen. Och av Alexanders reaktion att dömma hör då inte jag dit iallafall.



När förnedrings-tv får en ny innebörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar