söndag 24 april 2011

Ny kurs och stolt mamma

Jag skrev ju tidigare om att barnen gått på kurs och lärt sig att väcka mig precis i det ögonblick som jag sover som skönast. Varenda dag.

Men nu är det dags för en ny kurs. Eller ja, barnen har ju redan gått denna, så därför ska de faktiskt vara kursledare denna gång. Så stolt över mina duktiga prinsar!

Men på denna kurs får barnen lära sig hur man sabbar allt vad matro heter.

Som igår när vi var på påskmiddag hos svärmor. De hade dukat upp en massa gott och lagt ner tid på detta.

Vi sätter oss till bords och lägger upp mat på tallrikarna. "Det går ju riktigt bra det här" tänker jag tyst för mig själv och tar min andra tugga. Jag vågar absolut inte säga de förbjudna orden högt liksom.

Men säg den matro som varar. Efter två sekunder spunkade Oscar ur och gapade och skrek och var alldeles hysterisk. Det var liksom bara att stoppa ungen i vagnen och gå en runda, och där var den matlusten som bortblåst. (Och maten var väldigt kall vid återkomsten).

Jag vet inte så mycket om kursen mer än att de kommer lära ut några små smarta tips man kan ta till för att sabba matlusten och allt vad lugn och ro runt matbordet heter.

Några av dem är tex att spilla ut ett stort glas med mjölk över hela bordet och alla stolar. Så får man gärna börja gråta på grund av detta också som lite extra krydda sådär.

Ett annat av dem är att stoppa munnen full med så mycket mat att det börjar uppstå kvävningsrisk. När ungen är högröd i ansiktet och börjar avge små konstiga ljud brukar detta engagera de flesta vid bordet så denna är bra att köra om man vill ha uppmärksamhet.

Eller så kan man sätta sig och bajsa eller helt sonika bara skrika jävligt högt och låta allmänt illa. Folk kommer garanterat försöka äta klart så fort de bara kan, så denna kan vara ett bra alternativ ifall man har någon hemsk faster som kommer på besök eller så. Eller typ grannen som bara ger äckliga apelsiner till påskkärringarna.

Alla sätt är bra utom dom dåliga eller vad man nu säger.

Hur som haver så är jag jäkligt stolt över mina barn. Jag tycker utbildning är viktigt och de pratar redan om att avancera denna kurs från ABF-nivå till universitetsnivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar