tisdag 12 april 2011

Äta upp

Förr i tiden:

"Mamma, jag vill ha cola till maten!"

Den meningen har jag hört många gånger. Då har man varit nyttighetsministern själv och nekat och predikat om mjölkens alla bra under.

OJ OJ vad bra det är med mjölk för små barn! De växer så det knakar och får muskler värre än Hulken.

Nutida konversation:

Alexander: Mamma, jag är törstig, jag vill ha mjölk.

Jag: Ja men ta vatten istället.

Alexander: Men jag vill ha mjölk!

Jag: Jo men man kan dricka vatten om man är törstig.

Alexander: Ja men jag ska bara ta liiiiiite.

Jag: Jo, men mjölken är snart slut så spar den till maten istället.

Alexander: Men du har ju faktiskt sagt att det är bra för barn att dricka mjölk, SÅ DET SÅ!

Hur fan ska man kunna manipulera de små om det ska komma tillbaka och bita en i arslet efteråt?

1 kommentar: