måndag 18 april 2011

Jag vill vara liten igen

Ibland hade det vart rätt skönt att få vara liten och bara bry sig om mindre viktiga saker, så som bajs till exempel.

Själv ska man planera in middag hela veckan, se till att pengarna räcker hela månaden, pussla med jobb och dagistider och gud vet allt. Man blir ganska trött i huvudet emellanåt, och utan en form av kalender hade hela tillvaron rasat ihop.

Samtidigt som det där surrande virrvarret skapar kaos i mitt huvud sitter Alexander och funderar över små värdsliga ting. Så som hur ofta och när jag bajsar.

Jo han frågade varför jag aldrig bajsar. Men då talade jag om för honom att bajsar, det gör ALLA människor. Då såg han lite fundersam ut och verkade inte riktigt tro mig. För han hade aldrig hört mig bajsa heller.

Nej, det är väl kanske inte så konstigt. Jag är väl kanske lite mer diskret vid mina toabesök.

Jag sitter inte på övervåningen och vrålar: "Höööörde du min BAJSKORV!?!?!?!" Eller typ "KOM och KOLLA på min bajskorv!!!"

Skulle jag någon gång göra det, så är det för att jag inte gillar dig. Jag försöker bara skrämma bort dig från min vännerlista.



Dock förväntar jag mig att den eventuella konversationen stannar oss emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar