torsdag 29 september 2011

Jag ville bara göra dig uppmärksam

Ni vet de där bloggarna där man kan följa småbarnsföräldrars vardag där allt är så pluttinuttigt och stylat och fint och fräscht, jag ville bara göra dig uppmärksam på att det kan inte vara hela sanningen de visar upp.

Jag läser inte längre dessa bloggar då deras vardag skiljer sig milsvidder från min egen, trots att vi befinner oss i samma skede här i livet så kan jag inte relatera till knappt något alls de skriver om.

Nu undrar ni kanske varför och vad jag menar med det? Jodå, jag tänkte låta er följa med mig bakom kulisserna under en dag, och därför har jag gått och fotat några små ljusglimtar i min vardag.

Och det bjuds garanterat inte på några glittriga cupcakes kan jag lova! (Och vad fan hände med vanliga hederliga "muffins" om jag får fråga?!)



Mitt nattlinne som ligger på hallgolvet.



Prylar på sparbössan.



Flygplan på hallgolvet.



En parkerad bil på vårt sovrumsgolv.



Lego i sovrumsfönstret.




En bil under sängen.




Linnéas blöja gömde sig visst också under sängen.



Bil på vår byrå.



Bil på hallmattan.



Fisher-Price gubbe slängd i trappen.




Tallrik och päronbitar i soffan.




Låda med pärlor i trappen.




Boll vid hundens matskålar.




En bad-grej.



En sko och cykelhjälm lite felplacerat.



Hylsan till astma-sprayen pryder hallgolvet.




Ytterligare en bil.




En bit pannkaka som låg under soffan.




Här ligger Tony bland sladdhärvan. Kanske får han smaka på sin egen medicin?




Demolerad bil och kaffepulverspill på köksbänken.

LITE SENARE PÅ DAGEN:



Strumpor dumpade i soffan.




Bortglömd pipmugg.




Tuggad grillkorv i soffan.




Unge på dåligt humör.




Vägskylt.




En annan vägskylt.




Åsso en vägkon.



En klädhög.




En annan bil har hittat ut i hallen.




En doktors-reflex-bankare.


Och näe, det är inte vi som är onormala. Det här är den nakna sanningen.

Det trodde du inte va?

1 kommentar: