måndag 5 september 2011

Måndag måndag du älskade måndag

Dagen börjar med, att Alexander, kl 8:02 väcker mig och skriker "Åh nej SKOLAN!"

Upp, stressa som fan, meddela skolan att vi blir någon minut försenad, iväg till skolan och hem igen.

Efter skolan idag ska vi ha hamster begravning. Någon av katt(jävlarna)erna bet ihjäl Oliver igår.

Alexander hade glömt att stänga buren upptäckte jag, och olyckan var ett faktum. Tack och lov var det jag som hittade Oliver uppe i vårt sovrum, så jag skyndade mig att lägga tillbaka honom i buren och sa till Alexander att han måste ha ramlat och slagit sig så illa.

Hade inte hjärta att tala om sanningen för han skulle må så dåligt och anklaga sig själv så hemskt.

Åter igen, en trevlig start på en ny vecka. Jag börjar undra vilka synder jag egentligen sonar för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar