lördag 24 september 2011

Mitt livs kärlek...

Idag klev jag och Alexander upp tidigt i ottan, så där oförskämt tidigt för att vara lördag.

Sedan drog vi till bytesmarknaden i Grycksbo. Eller vi och vi. Jag dumpade Alexander hemma hos Zara så han fick leka med sin Oliver och tog Zara med mig på shopping.

Hittade en massa kanonfina fynd, främst åt Linnéa. Hittade bla en sprillans ny overall med taggen kvar för en ynka femtiolapp. Sådant gillar jag.

Väl hemma igen var vi iväg och hämtade den efterlängtade kaninen. Fick då veta att den är fläckiga kaninen som är inringad på bild åter igen var till salu. Det var bara den kvar förutom Alexanders kanin som numer heter Lego.



Den där inringade kaninen var ju helt klart min favorit när Alexander var dit och valde men den hade ju blivit tingad på en gång.

Men eftersom den var typ mitt livs kärlek i kaninväg var jag tvungen att gå hem och tjata lite på M.

Så nu är jag en 30-årig "nybliven" kaninägare till en kanin som heter Duplo.

Men titta på den! Vem kan motstå en sådan liten sötsak?

Nu kanske ni undrade hur jag lyckades övertala M till att jag skulle få mitt livs kärlek?

Nu kan jag ju tänka mig att ni tänker snuskiga tankar så som att jag har hotat med sexvägran eller utlovat vissa sexuella tjänster i utbyte?

Men så är inte fallet. Jag körde helt enkelt ungarnas taktik.

"Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin? Kan jag få en kanin?"

Nu kan man ju kanske också dra slutsatsen att M inte är speciellt konsekvent i sitt föräldraskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar