torsdag 29 september 2011

Karriärsbyte

Jag har gett upp min karriär som jägare. Kattskrället som smet för sex dagar sedan gick in in fällan och hamnade bakom lås och bom efter ett dygn och sitter numer som en lycklig katt i soffan igen.

Så eftersom jakten var över på ett dygn funderade jag på om jag ska göra ett karriärsbyte till bilmekaniker.

Jag tyckte jag var så duktig igår som jobbade efter instruktioner åt vilket håll jag skulle dra skruvarna, och hör och häpna, jag vet också hur man drar sönder nya tändstift så man får åka och köpa ny.



Här ser ni mig byta tändstift. De satt som berget.

Så när jag skruvade ur den första tänkte jag på Försäkringskassan. Den andra på de pissiga elpriserna. Den tredje åkte ur av bara tanken att bilfan inte fungerar och den fjärde for ur när jag tänkte på skolans "köp skidor, köp skridskor, köp..."

Så behöver du ha motorn bytt fixar jag det, jag tänker bara lite på han den där Reinfeldt så går det i ett nafs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar