tisdag 6 september 2011

Så jäkla irriterande

Jag har ju bestämt mig för att jag ska läsa lite kurser nästa vår, och varit helt insnöad på det, då jag missade vårens antagning för studier nu i höst.

Knappade hem en bärbar idag som jag tänkte ha som min egen dator, asså ni vet en sådan där som inte är full i dreggel eller bortpillade tagentknappar eller som har smält glass mellan tagenterna eller kladdiga fingeravtryck på skärmen som går sönder om man petar på den typ, men också till kommande studier.

Men så slog det mig. Man kan ju söka kurser inför hösten fast på den där eftersläntar-ansökan för drullputtar och försöka få de plastser som är kvar.

Så det har jag gjort nu.

Det vart ju inte alla mina första handsval direkt men något kan man kanske lära sig om vikingarna. Den kursen kanske har vissa likheter med den där psykologikursen jag egentligen ville läsa. Den som handlar om trauman och sådant.

Så nu hoppas jag att universiteten där ute har överseende för en drullputte som mig med gamla uråldriga betyg och låter mig få gå en kurs eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar