fredag 2 september 2011

Trött och frusen

Har kännt mig så slut i kroppen idag utan någon egentlig anledning.

Sovmorgon fick jag ju, så pass så att jag missade min tid för ny fotröntgen, så det borde ju inte vara av sömnbrist.

Kanske kan det vara att värken börjar göra sig påmind igen? Har inte begärt ut några verktabletter på ett par månader och hade gärna fortsatt ha det så om jag får bestämma, inte speciellt roligt att ploppa piller varenda dag för att fungera, gör det helst utan om kroppen vill tillåta det.

Eller så är det en kombination med att två av våra tre barn är typ till utlåns tills de blir snälla och har vett att uppföra sig. Jag tycker det har kliat lite väl mycket under min näsan de sista veckorna så jag tror nästan det kan vara en Hitler-mustach som vill tränga sig fram på G.

Men jag ska nog gå och sova endå. Hjärnan känns som potatismos. Orkar inte tänka en vettig tanke.

Och med tanke på att jag troligen kommer vara vaken väldigt sent imorgon kan jag lika gärna passa på att få sova medans jag kan.

Oj, se där! Där fick jag helt omedvetet till en sådan där irriterande cliffhanger så kommer ni att sitta här imorgon och tro att jag ska berätta vad jag sysslar med.

Eller så är jag ännu nördigare och lägger in ett tidsinställt inlägg medans jag är ute på det jag ska vara ute på. Vem vet. Vi får se hur det finns tid över till det.

Och efter morgondagens "galej" kan jag nog känna att det mycket troligt kommer att bli läge att ringa barnens moster Birgitta när de blir lite äldre.

De vet inte att det finns en moster Birgitta ännu, då jag medvetet valt att hålla henne lite utanför för att slippa alltför mycket tonårsrevolt när det blir dags att hälsa på henne (och råka glömma barnen kvar, men det märker man troligen inte då för då njuter man bara av tystnaden i bilen och reflekterar inte över att det fattas någon) men skit samma, hon bor i Vadstena, och det kan ju bli en mysig liten semestertripp kombinerat, där ska det ju finnas mycket intressant att se sägs det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar