måndag 19 september 2011

På tal om mina OCD´s...

... så börjar jag sakta tro att jag kanske behöver typ terapi eller något. Men man vet ju aldrig när man kan tänkas behöva ha sakerna igen.

Men typ "alla" gnäller över att vi har "så mycket skit (läs:prylar) överallt".



Här på bild ser ni ett litet axplock vad som gömde sig i våra garderober i hallen. Jag vet inte ens vad det är och troligen inget jag saknar heller. Men jag tyckte att jag såg en skymt av mina två år gamla vinterstövlar. Och de är till och med trasiga, så atte...

Fast å andra sidan, jag är inte den som får stå där med lång näsa sedan och tänka "Jäklarns! Nu hade jag verkligen behövt ha den där smörkniven i trä som farmor målade kurbits på 1978 för att kunna pilla fram de där örhängena jag aldrig använder endå som trillat ner bakom spisen. Verkligen synd att den ligger på soptippen nu. Verkligen!"

Och det är fan inte illa pinkat det heller!

Så det kanske man ska ha i åtanke nästa gång du sitter där med en Smarties-godis upptryckt i näsan, en klubba fastgeggad i tändningslåset eller saknar dina bilnycklar i största allmänhet.

Då kanske man önskar att man hade ett förråd av skrot precis som jag/vi har istället för att stå där med lång näsa.

För man vet aldrig när man behöver det.

Tänk på det.

Så. Det var allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar