onsdag 25 maj 2011

Försäkringskassan är ett jävla horhus

Det är vad mina barn kanske hörde mig säga idag. Möjligtvis någon granne också.

Hur som haver så är de inte populära hos mig just nu. Det är ett som är säkert.

Var in och kollade mitt konto och ser att min föräldrapenning lyser med sin frånvaro. Ringde dem och frågade varför det var så.

Men då hade jag inte lämnat in någon ansökan sa denne jag pratade med.

Så då talade jag om för denne att ansökan lämnade jag in för länge sedan, och det bekräftade också en kollega till den jag pratade med idag, att de hade fått min ansökan och min föräldrapenning skulle rulla på som vanligt.

Men det ville de inte kännas vid. Det är tydligen sådant som händer. Att de slarvar bort viktiga papper alltså.

Undrar hur de själva skulle reagera på att få samma svar tillbaka om jag någon gång i framtiden skulle bli återbetalningsskyldig för något åt dem?

Att svara dem "äsch, det är sådant som händer" när de skickar ut sina krav, och att de har pengarna 1-2 bankdagar efter att jag orkat behandla deras kravbrev.

Får en känsla av att det skulle bli ett annat ljud i skällan då faktiskt. Med en jäkla hög ränta eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar