lördag 14 maj 2011

Snålt tilltaget

Alexander tappade ju en tand igår, och det betyder ju att tandfén kommer någon gång under natten.

Så i morse frågade jag honom om han hade tittat efter om hon hade varit här, och han sprang till sitt glas och kollade, och jo, vist hade hon varit här.

"Mäh! Det var ju bara EN guldpeng! Förra gången fick jag ju 30 kronor av henne!"

Finanskrisen verkar även ha drabbat tandfén verkar det som.

Hoppas bara inte tomten har samma otur. För jag har sagt att han har alla pengar i hela världen eftersom han har råd att köpa julklappar till alla världens barn.

1 kommentar:

  1. Haha! Jag hade ingen aning om att tomten har effektiviserat sig och bytt ut leksats tillverkar nissarna bor personal shopper tomtar! jag hoppas bara att jag inte hamnar bakom nån av dom i kassakön på leksaks affärena... kan ju ta lite tid så att säga!

    SvaraRadera