tisdag 17 maj 2011

I brist på limpa äter man bröd

Alexanders blommor på fönsterbrädan har en förmåga att bli förstörda, så jag bestämde mig för att ta väck dem och fixa två st amplar istället.

Så jag åkte ut till ÖoB igen. Jo jag vet, det börjar bli riktigt pinsamt det här.

Men hur som haver så hade de inga amplar. Inte vad jag hittade iallafall, och jag var för lat för att leta rätt på någon personal som lyser med sin frånvaro. Så jag fick väl ta saken i egna händer liksom.



Så det blev två sandslottshinkar istället.



Det gick alldeles utmärkt att stoppa ner skott i dem. Nu blir de nog riktigt glada tror jag.



Och här hänger de i Alexanders fönster. De växter för övrigt som ogräs. Bokstavligt talat alltså. Jag överdriver inte om jag säger att skotten kommer nudda fönsterbläcket innan sommaren är slut. Och har skjutit ut massor av nya skott så man kan plantera en 20 nya krukor.

(Den är dessutom så tacksam att ha att göra med, att till och med min blomdödande lillasyster kan få den att överleva. Och katterna skyr den som pesten, stort plus.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar