onsdag 11 maj 2011

Rösta på oss!

Tävlingen verkar ha börjat här hemma på gatan. Folk slänger på sig bikini/badbrallor och tävlar inofficiellt om vem som är fittast, medans de har den inofficiella tävlingen om vem som har snyggast trädgård eller det häftigaste växthuset.

Eftersom jag varken är smal och slank, har en snygg trädgård eller ett växthus, håller jag mig påklädd inne på verandan så ingen får tillfälle att påpeka avsaknaden av krusbär i vår trädgård. Inte heller spelar jag golf eller har trädgårdstomtar.

Däremot så är vi med och tävlar vem som har den häftigaste grillen på gatan. Ingen vet att denna tävling existerar i verkligheten. Eller jo.

Folk tävlar väl säkert med varandra men det är inte politiskt korrekt att ropa "Men hörrö Roffe, vad är det där för klen grill du har!" till grannen samtidigt som man hånler lite granna. Därför tävlar man i hemlighet men ingen vill säga det högt.

Istället så svär man över grannens nya grill medans man intar eftermiddagskaffet och grämer sig över att ens egen grill är bara SÅ 2010.

Därför tänkte jag då presentera tävlingsbidragen:

Hus nr 9A´s grill:




Hus nr 5D´s grill:



Hus nr 5E´s grill:




Nu tror jag ju inte att vi kommer att vinna, men det är ju deltagandet som räkas eller vad är det man säger?

Ja alltså vi har bidrag 5E ifall ni undrade. Men ni behöver väl inte säga till någon va? Alltså typ lägga upp det på Facebook eller så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar