tisdag 10 maj 2011

Sicket fruntimmer!

För ett par somrar sedan stog jag ute på gräsmattan och pimpade cykeln. Jag bytte cykelkorg och satte på nya handtag.

Då kom en granne och vart så himla imponerad över mitt tilltag och mumlade något om "bra karl reder sig själv", eftersom jag gjorde detta helt själv.

Men nu kära vänner ska ni få höra, hör och häpna!

Jag fick ju punka på ena hjulet för ett år sedan eller så. Så jag har skruvat av hjulet, köpt ny slang med rätt mått på första försöket, samt varit och köpt ett däck med rätt tum och rätt dimension. Alldeles på egen hand.

Men det mest imponerande är att jag satte på den nya slangen och däcket på hjulet, pumpade i luft och skruvade tillbaka det på cykeln.

Sicket fruntimmer som lyckas fixa en punktering på cykeln om jag får säga det själv!

Men vem skulle annars ha gjort det? En man?

(Sedan tog jag mig en provtur till affären för att testa hjulet och det var inte alls något jobbigt. *host* *host*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar