fredag 20 maj 2011

Millimeterrättvisa

Idag när jag var på sjukhuset fick jag vänta ett tag, så istället för att sitta som en uggla på en tråkigt rum och läsa om Drottning Silvias senaste förehavanden gick jag ner till stan för att kika lite efter en solhatt åt Oscar.

Väl nere på stan möts jag av mina två favoritord, dvs "rea" och "ta 3 betala för 2". Så då kunde jag ju inte låta bli menar jag, alltid en bra ursäkt att få shoppa loss ifall det blir buttra miner hemma. Då kan man bara säga att man har fyndat på rea så kan det vara slutgnällt sedan.

Så inne i en butik hittade jag lite roliga kläder åt pojkarna. Det är väldigt viktigt att det ska vara lika, annars är det orättvist.

Så jag plockade på mig lite plagg och gick till kassan. Kassörskan bad senare om ett betydligt lägre pris, typ halva summan.

Jag betalar och ser glad ut och skyndar mig därifrån. Hoppar höjdhopp över några små barn för att snabbt komma ut ifall kassörskan skulle hinna upptäcka sitt misstag.

Jag gömmer mig bakom ett hörn och river upp kvittot och ser att jag har bara betalt för tre plagg. I min påse låg det sex st plagg.

Så nu fick jag ju en superbra ursäkt att shoppa vidare i nästa butik.



Virriga kassörskor ligger helt klart i min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar