söndag 1 maj 2011

Valborgsfirande

Alexander ville se brasa igår. Så vi bestämde att jag och Alexander skulle dra till Gruvan medans M var hemma med Oscar.

Iallafall så blev det typ världens fiasko vid Gruvan. Det skulle babblas och babblas och babblas och sen skulle det sjungas och göras reklam för körens kommande konserter i år och...

Det tog typ aldrig slut. Och eftersom vi skulle med bussen hem på kvällen sedan så hann vi titta på brasan typ 5 min innan vi gick.

Alexander var hungrig och ville äta, jag var törstig som en svamp. Tidigare år när vi var där så hade de lite korv med bröd och sådant, men det fanns inte nu.

Klockan drog iväg efter 22 och vi började bege oss ner till stan till vår buss, och först då skjuter de av lite raketer.

Så vi tänkte få i oss något ätbart innan hemfärd, men då var även alla matställen stängda. En lördag kl 22. Jag började nästan tro att vi helt plötsligt befann oss i Åmål eller så.

Iallafall så hittade vi ett öppet matställe. Maestro. Jag har aldrig ätit där innan och jag kommer defenitivt inte göra det igen.



Maten serverades på ett avrivet kartonglock. Kan det bli mer B än så? Dessutom så var stripsen så kryddade att de inte ens gick att äta. Det sved så på våra läppar så jag trodde nästan vi åt syra eller något. En stor fet "tummen ner" åt detta matställe alltså.

Sedan for vi hem efter att ha sett ett och ett annat ragglande fyllo och Alexandeer somnade nog på två sekunder och sov till kl 10 idag.

Undrar om man ska satsa på valborgsfirande varenda helg tro?

1 kommentar:

  1. Svar:
    Aaaaah okej då förstår jag, kanske därför vissa har fått bra lägenheter fort då ;) hahaha..
    Får väl se om 10 år om jag får såna många poäng då :D haha..men drygt att dom ändrar det där systemet hela tiden, konstigt att folk blir missnöjda över sina lägenheter tillslut att dom är tvunga att ta en tillfällig bara för att man ska ha något att bo tills man har något bättre..dvs att dom inte har fått en bra lägenhet utan måste ta en tillfällig för att vissa tog dom andra bra lägenheterna för att dom hade mer poäng.

    I den lägenheten vi bor i nu hyr vi av masmästaren och vi fick ta denna över för att vi känner dom som bodde här innan annars så hade vi inte fått det..dom kör med inga poäng eller så..det är väl mer först till kvarn som jag tkr att k-staden ska göra samma sak :)

    Haha..aah..du bor där ^^ undra på om vi har sets på stan någon gång x) ibland så undrar jag om folk känner igen mig på stan när man är där, finns några till som är från falun som läser min blogg eller ja besöker bara den en snabbis eller råkar hamna där :P haha..

    SvaraRadera