torsdag 19 maj 2011

Vardags edge

Idag ringde spec-mvc och trodde de var balla minsann.

De ringde in mig för ett litet spontant besök imorgon för att testa att vända den lilla parveln som ligger åt fel håll. Om den inte samarbetar tänkte doktorn komma med sin stora kniv och göra lite body mod´s på mig.

Fast inte imorgon hoppas jag. Om inte något går åt helvete då. (Som det oftast gör i mitt liv endå på ren rutin.)

Och så säger hon åt mig att jag måste fasta.

Av anledning att jag kanske måste sövas pga ett akutsnitt. (Fast det var ju inget jag överhuvud taget ens skulle bekymra mig över, för detta var ju 110% riskfritt endå.)

Är du dum i huvudet på riktigt? undrade jag tyst för mig själv när jag högljutt protesterade mot detta.

Fattar de ens vilka risker de utsätter sig för när jag kommer vara ett monster imorgon med min kaffehuvudvärk?!

De ska fan aldrig få komma och gnälla över sin arbetsmiljö igen om de kommer med sådana här dumma förslag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar