lördag 21 maj 2011

Hårda bud för vissa

Nu har jag gjort det igen. En sådan där grej som kommer ge mina barn traumatiska minnen från uppväxten.

Igår gjorde jag klart för övriga medlemmar, att jag som enväldig härskare har infört en ny regel här i hemmet, och den kan inte under några som helst omständigheter överklagas.

Det är dessutom strängeligen förbjudet att försöka manipulera mig kring denna regel så att jag glömmer bort att vara konsekvent kring detta att hålla mina regler.

Men iallafall, så igår, så talade jag om att från och med nu så gäller en ny regel här hemma. Dvs att ska man ha något lördagsgodis så ska ens rum vara städat.

Alltså riktigt städat, inte att man sopar skiten under sängen för att få fram golvyta så de ser städat ut.

Så ser jag hur Alexander stelnar till lite grann, tittar på mig med jävlas-du-med-mig-eller-är-du-dum-i-huvudet-på-riktigt-minen samtidigt som har ser lite skärrad ut, och så säger han "Eh! du SKOJAR nu va!?".

Eh, nej, typ inte. Vi får väl se om det går utan bråk nu då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar