måndag 30 maj 2011

Picnic

Igår på mors dag stog jag och slavade med rollen i Alexanders rum. Men så var det ju riktigt tråkigt väder ute också. Så det kompenserade vi idag istället när vädret var betydligt trevligare.

Så vi laddade saftflaskorna här hemma och klädde på oss.



Gick till macken och laddade upp med lite onyttigheter.



Sedan gick vi till en lekpark bredvid, som vi har åkt förbi flera gånger men aldrig haft tid att stanna till vid. Naturligtvis så fikade vi. Mycket. Och länge.



Alexander ville också testa den sk kalsong-gungan.






Inte bara Alexander visade prov på fotbollskonster. Det gjorde även jag, som den gamla fotbollsspelare jag är.

Dock fick vi aldrig lära oss på träningen att man inte ska sparka in bollen hårt som fan på sina barn i bröstkorgen så de tappar andan.



Och till sist. Skitiga barn är lyckliga barn. För då får de ju plaska i badkaret vid hemkomst.

Och så somnar de gott i rättan tid på kvällen. Därför låter jag dem vara skitiga så ofta jag kan. Såklart.

1 kommentar: