torsdag 4 augusti 2011

Första intrycket

Idag var jag och Kricke till Mats Bilar. Jag hade sett en annons på en Volvo de skulle ha fyra tusen för. Besiktad fram till nästa år stog det i annonsen. Inget mer info om bilen. Kanske för att det var det enda som var bra med den.

Men efter att ha sett den skulle jag inte ens ta den om jag FICK fyra tusen. Jag vart inte så imponerad må jag säga.

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag överhuvudtaget sa att det var min, och jag hade gömt den under en presenning för att ingen skulle se att det var jag och min skabbiga bil som åkte där på vägen.

Visst, en sådan billig bil får man väl räkna med att den har skavanker, men den där var ju värre än den mest nerspydda pilsnerhink man kan hitta på den skita campingen på Power Meet.

Om vi säger såhär. Den hade trasiga lyktor, punktering och avgassystemet var paj för den brölade som en testosteronstinn fjortis när den åkte. Bakluckan gick inte att stänga och rutorna gick inte att veva ner för veven var avbruten.

Förarsätet hade flera hål i klädsen, men i övrigt var resten av sätena hela. Eller jag tror det iallafall, det var lite svårt att se.

För hela bilen var dränkt i hundhår både bak och fram. Alltså då menar jag inte några strån här och var, utan verkligen helt täckt av hår. Sätena var marinblå men de såg vita ut av allt hår.

Tyget i taket var helt sönderrivet, kan ha varit av klor. Hela instrumentpanelen mfl plastdetaljer var totalt gråbruna av damm samt något annat flottigt okänt ämne här och var. Och kombidelen var full i hö-rester.

Men vi testade att åka en sväng i hundkojan. Men den var så skitig så hade jag haft andra kläder jag var rädd om hade jag seriöst bett om att få någon form av skydd för att inte förstöra kläderna. Och nu överdriver jag inte och är kräsen och petig eller så.

Jo men just ja, det var någon stor platsmockafjong bak vid avgasröret som var lös, och den var fastsatt med eltejp och en repstump på ena sidan av bilen.

Jag ångrar verkligen att jag inte tog med kameran. För jag kan omöjlgt beskriva med ord hur skabbig och äcklig den var. Den måste helt enkelt ses!

Men den hade ju ett reservhjul och ett fälgkors under alla hö-resterna där bak iallafall. Alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar