tisdag 2 augusti 2011

Onödiga funderingar

Det är en sak som jag inte begriper mig på och har försökt hitta svaret på.

Men jag tittar på många serier som handlar om brott/polisiärt arbete, så som tex CSI och Criminal minds med flera.

Inte en endaste gång kan jag mig minnas att jag har sett en anhörig till offren bli ledsen.

Polisen kommer och säger väldigt pedagogiskt " Öjj, hörrö! Jag är ledsen, men din man/fru/son/dotter har typ ba blivit mördad och tappat huvudet".

"Oj då, kors i jösse namn!" säger den anhörige och är jättesansad och kan svara jättedetaljerat på polisens frågor.

Egentligen ganska onödigt eftersom de pedagogiska poliserna har svaret på alla dess gåtor i sin dator, där resultaten visas på en jättestor osynlig genomskinlig dataskärm.

Och så har datorn värsta flashiga ljuden för sig när man väljer olika rubriker på den osynliga skärmen. Ibland vet man liksom inte om det är en polis eller Jedi-riddare som står där och man har helt plötsligt hamnat i en Star Wars film.

Vet du varför det är så? Vet du svaret så kan du bli utsedd till Veckans Snille.

1 kommentar:

  1. det är ju för att man vill lägga vikten på det spännande i serien! morden och lösningarna. det är ju så makabert många gånger ändå att man inte skulle klara av att kolla på mycket om man skulle sitta och tänka på hur ledsna alla anhöriga blir. //veckans snille

    SvaraRadera