lördag 20 augusti 2011

Man kan bli lite religiös när sådant här händer

Igår var jag och Alexander ner på stan för att inhandla lite saker han behöver ha inför skolstarten, bland annat en ryggsäck.

Han hittade en inne på H&M med Blixten som han gärna ville ha. Sedan så struttade vi in på Lindex och de sålde också Blixten-ryggsäckar. Fast de var betydligt coolare.

Så det blev att köpa denna på Lindex också och knata tillbaka till H&M och lämna tillbaka den första.

Då var det en liten herre som var väldigt noga med att trycka ner det faktum att Lindex hade mycket coolare Blixten-ryggsäckar än de i halsen på expediten.

Men, iallafall, det jag skulle komma till var att vi hade det jättemysigt på stan. Inget gnäll eller tjafs som det oftast blir. Eller så kan det ha att göra med att jag hade lovat att han skulle få lego. Vad vet jag?

Men inatt så har Linnéa sovit hela natten för andra natten i rad, och hon är ju så liten ännu att vi har inte hunnit börja köra muteri-manipulationen på henne ännu.

Vanligt folk skulle kanske känna att livet flyter på i rätt riktning när sådant här händer. Själv sitter jag bara och väntar på att bomben ska slå ner.

Det brukar jämt vara så med min tur. När en sak flyter på går något annat åt skogen.

Jag tror att det kan ha att göra med att Hästen ska till verkstaden nästa vecka. Jag misstänker att verkstads snubben hade en baktanke när han bokade in mig just den 25:e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar