lördag 13 augusti 2011

Ny pillerburk

Idag ska jag väl försöka ta mig till apoteket och hämta ut en burk med piller. Läkaren på akuten ställde diagnosen hälsensinflammation.

Sådant får man tydligen när man är ambitiös och belastar foten för mycket.

Han sa också att jag inte ska gå på foten helst på en månad. Hahahaha! Trodde han ja! Isådanfall får jag nog plundra barnens sparbössor och köpa mig en rullstol. De har ju en förmåga att vara extra krävande när jag mår som sämst.

Ett vanligt senario när magsjuka råder i hushållet:

- Mammaaaa, kan du ta ner billådan?

- Inte nu, jag mår inget bra.

- Kan du ta ner billådan?

- Jag orkar verkligen inte nu.

- Kan du ta ner billådan? *Står och stampar bredvid sängen*

- UR VÄGEN MÅSTE IN PÅ TOA!!!!!

- Kan du ta ner billådan?

- Vänta!

- Kan du ta ner billådan?

- Mamma spyr, vänta!

- Kan du ta ner billådan?

Och så får man krypa in på rummet och ta ner den förbaskade billådan och hoppas på att man spyr lite i den också.

Nähäpp, nu ska jag försöka få på barnen lite kläder, sedan ska de få fara till sin farmor.

1 kommentar:

  1. SV: Jo det är matte på gymnasinivå, har aldrig läst det förut :P Men jag kunde alltihop var bara tvungen att tänka till några extra gånger innan det satt igen :)

    SvaraRadera