måndag 8 augusti 2011

Jäkla skithund!

Jag satt och pratade med Zara i telefonen. När jag la på så upptäcke jag att min hund var puts väck borta och grinden till baksidan var öppen.

Så jag gjorde en uppskattning att hon hade varit borta i max en kvart. Så med världens panik sprang jag så gott jag kunde med min onda fot och vrålade efter min förrymda hund.

Såg för mitt inre att hon låg som en vägpizza någonstans. Hittade inte henne så jag hoppade upp på cykeln och letade runt på våra vanliga promenadstråk och haffade varenda människa jag kunde hitta ifall de hade sett henne, men utan napp.

Tack och lov så sov både Oscar och Linnéa så Alexander fick stanna hemma med dem.

Hem igen och letade runt lite mer och insåg att det var bara att ringa till polisen och anmäla henne försvunnen.

Så precis när jag blev kopplad till polisens växel ser jag Alexander komma med två andra killar från vår gata och säger att de hade hittat henne.

Så hem kom hon välbehållen, och jag hoppas att hon inte hittade på något skit under vägen, för hon hade tydligen legat och solat på en tomt på gatan mitt emot.

Som sagt, det är måndag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar