onsdag 10 augusti 2011

Ni kanske minns...

... de där barnen som är typ portade i vårt hem? Nu är de förbjudna att leka med Alexander också. Eller kanske tvärt om ska man väl säga. Alexander får inte leka med dem något mer alls.

För idag knackade pappan till en av Alexanders kompisar i vår länga på hos oss. Fattade först inte vad det handlade om, men fick då veta att en av dessa portade killar hade varit och lekt med pappans släpvagn och nu var han ute och letade efter honom och ville ta sig ett snack med honom.

Vi har lite lut på våra garageinfarter i vår länga, och denna kille hade lossat på handbromsen på släpet så det stog visst ute i gatan, så det var ju tur att ingen hade gjort illa sig eller att något hade gått sönder.

Och så hade han tydligen varit och rotat i deras brevlåda. Så nu var brevlådan låst och han hade för säkerhets skull låst alla cyklar och allt annat som har ett lås.

Sedan så var dessa killar ute och lekte på framsidan med Alexander. Då ställer den ena sig och kastar något mot grannarnas garage, och jag sa åt honom att han kunde ju ge fan i att kasta sten på andras saker (okej, jag svor inte) men jag får då till svar "Det är faktiskt inte sten!". Nähä, fine, men då kanske man kan sluta kasta vad det nu än är för något på andras saker då?

Sedan gick jag in och de var kvar ute på framsidan. Själv stog jag och smög på dem från Alexanders rum och kikade mellan persiennerna som en sådan där nyfiken skvallerkärring.

Då ser jag hur den som kastade något som inte var sten på saker ställa sig och slita sönder en trapp vi har här ute som leder ifrån vår gata upp till cykelvägen.

Då for jag ut som en sån där surkärring och frågade varför han står och har sönder trappen, och vem som ska laga den nu?

Fick ett uppkäftigt svar tillbaka men han åtgärdade åtminstonde det han ställt till med, och Alexander åkte in med orden att nu var det minsann sluktlekt för att jag var trött på allt tok som hänt.

Lite senare efter att Alexander kommit in berättade han också, vad jag uppfattade som, att killen som hade lekt med släpet visste mycket väl att han släppte på bromsen så det var inget som hade hänt för att han av ren nyfikenhet råkade komma åt bromsen.

Så idag antar jag att det blir ett litet besök hos grannen och vidarebefodra vad jag fick veta.

Sedan så hoppas jag att Alexander verkligen håller sig borta ifrån dem i fortsättningen, annars har vi nog snart en arg granne eller så som står vid dörren och ska ha ett skadestånd för nåt Alexander har varit med vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar