torsdag 11 augusti 2011

Tidsoptimist

Jag tycker om att läsa böcker. En gång i tiden läste jag massor av böcker. Typ dygnet runt. När man satt på toa, när jag åt middag, när jag låg i badet, när jag jobbade osv osv.

Sedan kom barnen och nu är det svårt att hinna med att läsa något annat än på baksidan av schampoflaskan de där 30 sekunderna man får sitta ifred på toa.

Men så när jag går i affärer där de säljer böcker brukar jag sucka för mig själv inombords att "åh den där och den där skulle jag vilja läsa!" för att sedan komma tillbaka till verkligheten och inse att det kommer dröja många år innan jag får läsa en text längre än schampoflaskans baksida.



Därför förstår jag inte riktigt vad jag tänkte när jag impuls-shoppade en hel hög med böcker från Bokus.

1 kommentar:

  1. du får gömma sig nånstans och låta micke ta hand om kidsen. det förtjänar du!

    SvaraRadera