fredag 26 augusti 2011

Jag glömde dock trisslotten

Jag är riktigt chockad hur denna dag har flutit på utan större missöden.

Åkte ner till stan idag för att kopiera mina papper som ska skickas till Antagningen så jag kan söka lite kurser snart.



Var till och med så nördig att jag slank in på bokhandeln och köpte mig en redig mapp jag tänkte ha alla mina betyg och arbetsgivarintyg mm i. Det är lite jobbigt att ringa a-kassan eller något riksarkiv varenda gång jag slarvat bort ett papper, så nu ska det bli lite ordning och reda.

När jag var klar på arbetsförmedingen så åkte jag och handlade en snabbis, och jag kom äntligen ihåg att inhandla lite glödlampor. Vet ni hur jobbigt det är att pissa mitt i natten i mörkret?

Jag vet verkligen. För jag har gjort det i snart i en veckas tid.



Hittade också denna bok som jag blev sugen på att läsa efter att ha läst en intervju med mannen bakom boken.

Jag har en känsla av att det kan vara en form av feelgood bok där jag tror att jag, efter att ha läst ut den, kommer vara ganska glad att jag har en asful golvmatta i hallen att gnälla över.

Väl klar på affären får jag ett sms som meddelar att Hästen är klar och verkstaden står redo att råna mig.

For förbi verkstaden och gjorde mig oskyldig, svängde förbi hemma hos en vän som skulle hjälpa mig köra hem Hästen.



Då ville de bli av med denna stora fredskalla som jag alltid har tyckt att den har passat bäst hemma hos oss, så jag vart så glad när de ville bli av med "den stora helvetesblomman som tar upp halva vardagsrummet".

Förresten. Verkstaden har slarvat bort besiktingsprotokollet. Kan man beställa en kopia från Bilprovningen?

Jag orkar inte sitta i telefonkö i evigheter för att hamna nere i Estland och få prata med någon som inte kan svenska på en knacking linje bara för att fråga.

(Att jag sedan har arbetat på Bilprovningen kan vi tala tyst om, för man fick tydligen ingen fd-personalrabatt på besiktningen endå, så därför har jag förträngt allt jag lärde mig under min tid som anställd där i ren protest).

Nu sover barnen strax, så nu är det dags för bärs, lösgodis och en snart utläst bok på altanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar