måndag 27 september 2010

En annan soft grej...



... men bärsjalen är att man slipper behöver känna stressen shit-jag-har-kaffefläckar-på-tröjan-och-hittar-ingen-ren-tröja innan man går ut. Bärsjalen döjer det mesta så man kan gå iklädd både kaffe, philadelphiaost och lite annat smått och gott och ingen märker det.

Som bonus ser man mycket smalare ut än vad man egentligen är, för Oscar och sjalen trollar bort den där stora degiga magrutan jag har. Är ju ingen sådan där träningsnarkoman som bantar bort graviditetskilona på en månad efter förlossningen.

Vem vill det när det är så gott med bullar?



Så jag traskade iväg till dagis och kände mig smal, snygg och ren och möttes av en ledsen Alexander. Han var ledsen för att hans dagiskompisar ville leka Batman och han ville leka spion. Han tyckte de var fjantiga.

Vi samlade ihop oss och jag kände mig så smal och snygg när vi trippade ut från dagis. Men säg den lycka som varar.

När vi är nästan framme vid grinden säger en liten tjej "Men ojj vilken stor mage du har!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar