onsdag 29 september 2010

Väck-Anders.

Väck-Anders är en ful fisk som kommer när jag sover som skönast. Väck-Anders vill inte att jag ska få sova något mer, och han kan verkligen dra upp en ur sängen.

Han brukar först stå och ruska lite på mig, men om jag inte vaknar då kan man räkna med att bli nypt i näsan eller kinderna, få örfilar och sådant där. Ibland sätter Väck-Anders sig uppe på mig också.

Skulle någon av dessa metoder inte fungera spelar han helt enkelt på empati-kortet. Skriker saker så som "Jag är hungrig, jag svälter ihjääääääl".

Väck-Anders är en karaktär Alexander har hittat på, och fråga mig inte hur han kom på namnet. Han vet att jag inte gillar Väck-Anders, för hans besök är förenade med smärta.

Så om jag inte är snabb nog upp ur sängen, kan jag få hör "Om du inte kommer upp så kommer Väck-Anders". Är det fler som har en misshandlande Väck-Anders hemma, eller är jag ensam om att tycka det är så gött att ligga i en mjuk säng under ett varmt täcke en lördagsmorgon?

1 kommentar:

  1. jag har väck-anders bredvid mig i sängen hela nätterna. han är på mig flera gånger om natten! blir nog till att kasta ut fanskapet snart..

    SvaraRadera