tisdag 28 september 2010

En sådan där Joppe-hund igår...


... igen mötte vi på vår promenad.

Var uppe i skogen och kom till ett ställe där två vägar möts, och endast en stor buske skiljer dem åt.

Då kommer en sådan där liten Joppe-hund rusandes i full kareta emot oss och skäller som fan.

Nu hade han tur att han stannade en bit ifrån så Pricken och Joppe-hunden möttes aldrig, men det hade likväl kunnat sluta i slagsmål.

Sedan kommer matte. Ursäktar sig med "Oj, jag såg er inte". Nej, det var ju ganska uppenbart att hon inte gjorde det. Då finns det två andra alternativ. Fungerande inkallning eller ett snöre, även kallat koppel.

För hon har inte en aning om vad jag har i andra änden på mitt snöre. Jag tror, att hundar precis som människor inte gillar andra av sin art. Man kan ju inte älska alla liksom.

Pricken har en fetisch på att hata alla Golden Retrievers.

Nu tror jag i och för sig att det kan ligga en rejäl skopa avundsjuka bakom. Hon är ju en finsk lapp med snea tänder, som har ursprung som renvallare ute i de stora mörka kalla skogarna. Tjock är hon också.

Men Golden hör man ju direkt hur glamoröst det är. De får säkert springa och hämta goodibags överallt. Gå på Blogawards och sådana där grejor.

1 kommentar:

  1. Men usch vilken upplevelse. Tur att det inte hände ngt så ngn skadades! Strange med hundägare som inte har sina hundra i koppel när de inta svarar på omedelbar inkallning. Fattar inte det jag! Ha en trevlig tisdagkväll.

    SvaraRadera