söndag 26 september 2010

Lättlurad patient.

Alexander har varit hemma hos sväris näst intill hela dagen idag, och när han kom hem ville han leka doktor och jag tyckte han skulle duscha mm så han är ren till dagis imorgon.

Men så kom jag på världens smartaste idé hur jag skulle få detta gjort utan gnäll samtidigt som vi lekte doktor. Jag förde honom som patient helt bakom ljuset.

Eftersom han skulle opereras behövde han gå in och duscha bort alla bacillerna på kroppen och borsta bort alla tandtrollen. Och så opererade vi bort de långa smutsiga naglarna också. Gick hur smidigt om helst.



Så när patienten var ren började jag kludda lite på honom. Precis som en riktig doktor så måste man ju markera vart man ska operera. I detta fallet så skulle hans hjärta lagas samt att en envis bajskorv skulle opereras ut.



Sedan gjorde vi ett pricktest som visade att Alexander var allergisk emot lördagsgodis. Slängde in lite restylane också när vi ändå höll på.



Även jag vart lite ihopsydd. Fick genomgå ett pricktest också. Av svaret att dömma var prognosen så illa att jag endast kan äga damm samt en hamster.

3 kommentarer:

  1. Härlig blogg! Här ska jag kolla in fler ggr :) Trevlig kväll. Mvh// Pernilla

    SvaraRadera
  2. bra blogg! Lagt till dig på bloglovin! =) Kram

    SvaraRadera