tisdag 28 september 2010

Det här med blommor och bin...

Alexander sitter och tittar på Bolibompa och käkar frukost, och nyss var det en musikvideo på Bolibompa.

Tycker Bolibompa/SVT har en bra blandning på folk, dvs invandrare, svenskar, friska, handikappade, långa, korta, tjocka, smala osv. Alla ser olika ut i tv:n, precis så som det är utan för ens egen dörr.

Men idag på musikvideon var det en ny grej. Det var nämligen så att flickan i videon hade två pappor. Det var första gången jag ser ett homosexuellt par i Bolibompa. Alexander verkade inte tycka att det var något konstigt med att tjejen hade två pappor, så so far so good.

Men jag funderar på om jag ska fråga honom om han vet om att det finns en del barn som har två mammor/pappor istället för en av varje. Eller så låter jag det vara och hoppas att Bolibompa kan ta upp denna diskussion på ett pedagogiskt sätt. Jag har en känsla av att jag kommer få en del frågor jag inte har svar på. Och SVT har ju faktiskt redan sagt A...

För övrigt så hoppas jag att han tittar på Bolibompa när han är 15 år också, vill inte ta den diskussionen heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar