söndag 12 september 2010

Lite av varje.

Har varit en lugnt helg där vi bara har slöat här hemma. Vet inte om det är vädret eller om det är ett skov på ingång, men jag känner mig bara så trött, slut och orkeslös.



Lilla pysslingen Oscar lyckades med att vända på sig själv helt och hållet igår, från rygg till mage, så nu har han sovit på sidan nästan hela tiden.

Lärde Alexander att Sima igår också. Ja inte sima som i simma, utan sima som i The Sims. Men spelet är ju uppbyggt på engelska så jag tror nog att han snappade upp några enklare ord på engelska så som eat, sleep och call mfl.

Har pysslat lite i hallen också, och det går sakta framåt. Fastnade dock i en ny tv-serie jag hittade. Eller ny och ny, den är inne på fjärde säsongen nu, oich den heter Armywives. Fast det verkar inte som att denna har/kommer sändas i Sverige, såg bara av en slump att den visades på en dansk kanal.

Har bara sett tre avsnitt än så länge, men den verkar helt okej att se på. Vet ju vad jag ska gra ikväll iallafall om barnen sover som de ska ;)





Dessa två bilder visar lite hur det ser ut i hallen just nu. Inte klart på långa vägar, men en liten bit på väg iallafall.

Tyckte det var så kul igår kväll när jag och M gjorde varma mackor, och när vi skulle ta med oss maten ut till tv:n började han slänga ut katterna ifrån köket.

Fattade liksom inte vad det skulle vara för vits med det, dörren är ju borta så de kan ju gå in igen.

Sedan ser jag hur han står i köket och sträcker sig ut mot hallen och försöker få tag på något där, och så utbrister han "Men vad fan, det finns ju ingen dörr ju!". Nähä, det menar du inte? Han bar ju ner den själv i förrådet för kanske två veckor sedan och jag tycker han borde ha sett att den är borta liksom ;)

Avslutar med en rolig sak Alexander sa för en stund sedan. Han hade stoppat in en penna i örat och kom och visade mig, men jag sa åt honom att han skulle ta ut den, för att om han ramlar etc. kan pennan förstöra hans öra på han aldrig kan höra med på det örat.

Men då säger han "Jaha, men har morfar Helge* fått en penna i örat, eftersom han inte hör något?".

* Morfar Helge är M´s morfar som är över 90 år gammal och han hör verkligen ingenting.

1 kommentar: