måndag 28 februari 2011

Bvc och öppna förskolan

Vi var till bvc idag, och lilla klumpen vägde 10,5 kg och var 75 cm lång. Trodde faktiskt att han skulle väga mer än han gjorde.

Efter bvc besöket så passade vi på att besöka den nyöppnade öppna förskolan som ligger i samma byggnad, och här är lite bilder från besöket:











Efter leken tog vi oss en fika i deras cafeteria. Alexander blev lite besviken å utbudet, som bestog av mackor och frukt. Han hade väl förväntat sig riktigt fika när man är på café. Och jag kunde väl till viss del hålla med. En sötsliskig bakelse hade inte suttit helt fel för blodsockernivån om jag säger så.

Dock var det väldigt billigt fika, 20 kr/familj, och då antar jag att man fick svulla bäst man ville.

Fast jag är lite sådär halvt imponerad av att allt ligger framme och det är självservering eller vad man ska säga. Det känns ganska ofräscht när en massa människor är och gräver runt bland bröd som alla andra också ska äta av. jag ser någons stjärt-basilusker eller varför inte kräksjuka krypa runt bland brödet i korgen som alla fingrat på.

Då känns det lite smått fräschare faktiskt med sådant som redan är förberett och inslaget. Jag hoppas iallafall att det inte är någon bajsblöja-rest i de mackorna.

Men när vi hade det som roligast lackade Oscar ur helt, och jag kände att det gick inte att vara där helt ensam med barnen. Alexander stack iväg, medans Oscar skrek hysteriskt och var supertrött, och kastade sig i stolen, samtidigt som jag skulle packa ihop oss och städa upp efter oss, ställa in i diskmaskinen etc. Då hade jag bara lust att skita i det till ett senare tillfälle som man kan göra hemma.

Ett annat minus var att det gick inte att sitta ner och bara slappna av, utan då var Oscar och rev i något eller stack i väg, och jag kände att jag kunde lätt hålla mig för skratt när jag var tvungen att bevaka hans mista steg (eller heter det kryp?) kombinerat med förvärkar from hell.

Men jag antar att det kommer bli fler besök där, så då hoppas jag att det blir en angenämare vistelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar