måndag 21 februari 2011

En stor sten föll från hjärtat

Jag har suttit här hela morgonen och haft så ont i magen att jag nästan skulle kunna kräkas. Lägenheten skulle ju besiktas idag och jag var aldrig med på den.

Ännu värre blev det när jag pratade med en av fd grannarna som berättade att hon sett vaktmästaren plus två andra gubbar komma ut ur lägenheten. Blev paranoid och tänkte att nu har dessa tre säkert stått och kokat ihop en massa saker vi ska betala för.

Min största nojja är att de ska komma och kräva en kattpiss sanering bara för att man har haft katt. Har hört många skräckhistorier från andra som bott med samma hyresvärd. Och eftersom att katterna har klöst på en del tapeter går det ju liksom inte att dölja direkt att vi har katt.

Så jag kastade på luren med grannen och ringde till vaktmästaren. Städningen var tipptopp så den kan jag släppa. Sedan skulle han skicka en räkning på de saker som vi förstört. Men det var ju inget nytt.

En nyckel är borta, tapeten förstörd och sedan har vi förstört en garderobslucka. Det lär väl bli någon krona, men det kändes nästan som att vinna på lotto att det inte var mer. Men de här skadorna kom ju inte som någon överraskning.

Så hade jag inte varit gravid hade jag pimplat en flarra champagne såhär vid lunch-tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar