söndag 27 februari 2011

Jag har varit och gymmat



Vi har varit på gymmet idag.



Dessvärre vart jag och Alexander så trötta att vi la ner projekt pulkabacke för dagen. Min rygg gick itu och min vänstra arm trillade av.

Vet inte varför, men helt plötsligt fick jag upp en filmscen i huvudet. Ni vet den där filmen "Vi hade iallafall tur med vädret" som spelades in på 80-talet nån gång. Iallafall så vill pojken i familjen bada, och när han väl får bada är det spöregn och blåst, och han står med fötterna i vattnet och huttrar och är inget vidare värst sugen på att bada. Och pappan står på stranden och ropar "Men bada nu då för fan, du har ju tjatat om att bada hela veckan. Bada då för fan!".

Så varsegod att åk i backen, när mamma har byggt en egen och allt! Åk nu för sjutton så mamma inte har slitit ut sig i onödan! Ungefär så kanske jag kommer stå och ropa på altan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar